fredag 7. august 2009

Jippi - eg har funne sommeren :D

I går reiste vi vidare austover på ferieturen vår.
Vi kom oss litt seint avgårde, ikkje noka bombe det, sånn er vi ;)

Men turen gikk radigt mot Nesbyen, over Golsfjellet og mot Dokka.
Rett før Dokka vart det litt tid å vente igjen.
Rett før vi kom dit hadde det skjedd ei ulykke,
so då vart vi ståandes ca 1 time.

Uff, ekkelt med trafikkulykker :(

Men etterkvart vart det rydda og vi fikk køyre vidare.

So bar det vidare mot Mjøsa - og jo nærmare vi kom til bedre vart veret :D
JIPPI - vi har funnet sommaren, endelig :)

Eg har vore nokre gongar her på Hedmarken siste par åra,
og eg har virkelig falt for naturen og landskapet her.
Det er so ulikt heime som det kan få blitt.

Bølgande landskap av kornåkre, enorme potetåkre og so granskogane.....
Og himmelen so laaaangt borte.



I dag hadde vi oss først en tur til Flisa og kika litt rundt,
so tok vi turen til Elverum og Elverum camping.
Der besøkte vi tanta og onkelen til gubben som campa der.

Med 28 grader i skyggen,
var det deilig å ha Glomma så nær :)

Var godt å få vassa litt uti og kjølt oss ned litt.

Fikk kasta litt med stanga også.
Det vart ikkje napp, elva var nok litt for stor.
Men piå mi syns det var kjekt berre å få fiska litt ho :)

Etterpå var det grilling hos dei vi besøker i Våler :)
Og en liten spasertur før kvelden nærma seg.

Eg går no alltid og kikar meg rundt,
med fotoapparatet i handa.

Oppdaga plutselig at det vaks
bringebær og Geiterams oppå en gammal stubbe :)

Ett litt nærmare bilde...

En stor fin Flugesopp stod i vegkanten...

Og kva dette er,
tja sei det - kanskje en sopp??
Piå mi var sikker på at det var ein sopp,
og den måtte fotograferast ;)


3 kommentarer:

  1. Så fint at dere fant sommeren:)
    Den har vært en snartur innom her også, men i dag er det meldt dårlig vær igjen. Ja, ja slik har nå denne sommeren vært - ustadig for å si det mildt.

    Men det der som kommer opp av bakken er ikke det en fluesopp på vei opp mon tro? Jeg tror pia di har rett, det er nok en sopp.

    Landskapet på Hedemarken fasinerer også meg, fordi det er så åpnet og vidstrakt og så helt forskjellige fra det jeg er vant med.

    God ferie fortsatt til dere alle:)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med sommerfunnet!
    Sommeren har kommet hit også :) Jeg fant den i hagen og nå har jeg tenkt til holde på den så lenge som mulig!

    Vakre bilder fra en flott region :)

    SvarSlett
  3. Hei Mariann,
    og takk for besøk og trivelige kommentarer på bloggen min i det siste.

    Så kjekt at dere fant sommeren da! ;))
    Fine bilder fra turen deres, så langt.
    Bildet av den søte fiskeren der var riktig flott! :)

    Linker denne nye bloggen din.
    Har kikket innom her tidligere.
    Jeg også hadde store problemer med å komme meg inn på den forrige bloggen din.
    Nå gikk det knirkefritt! ;)Bra!

    Kos dere videre i sommeren.
    Klem fra Ida.

    SvarSlett