mandag 18. april 2011

Årets første Aurikkel i blomst, og masse meir :)

I dag var der endelig oppholdsver, etter mange dagar med ruskever. Og då måtte eg ha ei runde med kameraet. Det er kjekt å ta bilder av blomster og plantar fulle av regndråpar :)

I går spratt årets første Aurikkel ut, og massevis av knoppar er klare for blomstring :) Og det er også fleire Primulaer i startgropa no :) Den som ønsker tidlig og variert blomstring om våren, bør absolutt velge Primula i hagen :) Variasjonen innen farger er kjempestor, frå kvitt til nyansar innen gult, raudt, blått, lilla, rosa, oransje og sikkert fleire. Det finnes i lave tuer, høge etasjer, kuler, klaser... ja nesten uendelig :)

Og no startar Primula-showet i hagen min :)









Her har vi ein liten krabat. Ja, liten er den, og det ser ikkje ut som den skal bli større heller :(( I fjor var den akkurat sånn, og då fikk den masse skjellsand blanda inn i molda. Men den er akkurat like puslete i år også. Den står i sol, men i vandrande skygge frå ett stort epletre til midt på dagen. eg har so lyst å få den (eg har vel 5-6 småplantar, men berre den eine har blomster).


Lungeurt, søt med sine to fargar :)


Her har eg fanga regndråpane :)
Regndråpar i blomster er fasinerande :)
Det kan gi mykje bedre motiv enn blomster som står i full sol.









6 kommentarer:

  1. Oi se her du-- masse flotte blomster som har kommet opp i hagen din! Jippi, er det ikke morsomt?! Og flere kommer vel, dag for dag, uke for uke, kan jeg tenke meg! :)

    Og all min beundring-- tenk at du også har funnet hvitveis!!

    Det er deilig med vår rundt oss nå, her er det til og med sommervarme enkelte dager!! Men nå nyter jeg det.. selv om jeg helst vil ha VÅR før sommeren kommer.. ;)

    Ønsker deg en riktig god påske!
    Klem fra meg! :)

    SvarSlett
  2. Så masse flotte primulabilder.
    Nyt dei no med dei blomstrar! ;)

    SvarSlett
  3. Det virker ikke som primulan bryr seg om vårregn ,flotte bilder ja med regndråper.
    Håper du får masse sol og vårvarme i påsken.
    Ha en fin dag Marit.

    SvarSlett
  4. Gud, så flotte! Primula er toppers i hagen på våren og sprer rundt seg med masse hageglede. Bilde nr. 6 er den svart? super fin! Skulle du nå ha en liten rot, så.....hehehe..
    Ønsker deg en flott påske, Mariann.

    SvarSlett
  5. Det er alltid like hyggelig å 'være' med på aurikkel- og primulablomstringa di, Mariann! :)

    SvarSlett
  6. Ååååh så mange flotte bilder da!!
    Har allerede primula-dilla og mec'e-dilla (blush) For en fantastisk tid vi har forran oss!!!! :D

    SvarSlett