mandag 23. november 2009

Julemannbakst... :)

Fredagen, den 3. dagen min av 'ferien' min,
vart det litt mindre vasking og litt meir rydding :)

På søndagen (altså i går) stod det baking på timeplanen.
Nemlig julemanna :)
Vi fikk besøk og hjelp av ei flinke tantejente :)

Jentene, tuppå mi og tantejenta mi,
var veldig flinke å trykke ut julemannane :)


Og for første gang,
iallefall på mange år er alle julemannar malte :)

Her var jentene i sving med malepenselen :)


Praktisk når den eine er høgrehendt og de andre venstrehendt :)

Alle julemannar blir malte før steiking, med tynn pensel.


Ikkje som i 'gamle dagar', med fyrstikk etter steiking ;)

Under kjevling og steiking var aldri kaffekoppen min langt unna,


.... litt avhengig kanskje ;)

Det vart laga både små julemanna...


og store julemanna...



 
Her har vi heile 'produksjonen' :)


Avkjølt i julemannspanna :)



Når kvelden kom og eg egentlig skulle
sette meg ned og slappe av litt,
sånn etter 'Tore på sporet',....
då begynte eg å male på ett skap :)

Vart med andre ord lite avslapning og seint i seng, som vanlig ;)

I ettermiddag tok eg andre strøk på skapet.

Bilder følger når eg er ferdig med malinga :)

Ha en fortsatt fin kveld :)

3 kommentarer:

  1. Mmm! Kjenner smaken i munnen, sunnmørsnaboen pleier ha sånne. Umalte, som regel.

    SvarSlett
  2. Herlig! Hvite julemenn (i altfor store mengder!)må vi alltid ha :-)

    Litt av en jobb å male alle, men moro.

    SvarSlett