mandag 30. mai 2011

Dei fem finaste i slutten av mai :)

På oppfordring frå Hildeoghagen,
viser eg fram dei fem som er finast i hagen min akkurat no.
Er egentlig inne i ei 'ferdigmedeiperiode og 
begynnesnartpåeiannaperiode' i hagen min no.
Alle Auriklane mine har takka for seg for ei stund sida, 
og nebba mine er heilt i startgropa.

Men litt blomstring har eg :)

Syrinen min blomstrar flott no, iallefall i den øverste delen  :)

Eggeblomen (Ballblomen) min - 'trollius' er nydelig
saman med Duppsoleia 
Ranunculus aconitifolius 'flore plena'.

Praktlevisiaen min har blomstra lenge no. og fremdeles 
har den knoppar. Det er den tidligaste levisiaen min.
Lewisia tweedyii.

Det første nebbet mitt (nei det andre er det... 
Brunstorkenebb har blomstra ei stund), 
som blomstrar, er Geranium var. subcaulescens.
Nydelig farge, lyser godt opp det det står :)

So til slutt jordbærhagen min, den bærer med seg 
håp om sommar, sol, friske jordbær og varme :)

5 kommentarer:

  1. Det er vel sånn hos meg også, at mange er i startgropa nå! Snart blomstrer Valmuesøstrene mine, mine første frøsådde! Duften av syrin er den beste dufen jeg vet =)
    Duppesoleie må jeg så til neste år, for de er så fine!

    SvarSlett
  2. Flotte blomster. No ser det ut til at vi får litt tørrare veir, so då kan kanskje tilogmed eg, som ikkje er den ivrigaste i hagestell,få lyst å gjere noko ute i hagen. Får jo inspirasjon frå desse flotte hagebloggane her inne på nettet.

    SvarSlett
  3. Masse blomster på jordbæra di ser jeg ,her blir det mye mundgått.
    Fine blomster og mye og glede seg over.
    Ha en fin dag ,Marit.

    SvarSlett
  4. Tusen takk for hyggelig kommentar! Mye fint her også, i en tid hvor mye spennende dukker opp :-)

    SvarSlett
  5. Ja,det må jeg si også.Mye popper opp overalt.Her har det kommet mye ugress og når jeg har vært borte. Go helg til deg :)

    SvarSlett